La nova terminal de l’aeroport del Prat T-1, s’inaugurarà el 17 de juny

La nova terminal de l’aeroport del Prat T-1, s’inaugurarà el 17 de juny amb 15 línies d’autobús que la connectaran amb Barcelona, les diferents ciutats catalanes i la terminal actual, que ja s’anomena T-2. "Es donarà una bona resposta de transport públic, tant als milers de treballadors, com també a tots els passatgers que vinguin des de qualsevol lloc de Catalunya", garanteix el president de l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT), Antoni Poveda.

Per a l’arribada de les Rodalies i del metro (L9) a la terminal nova caldrà esperar encara un mínim de tres anys. El pla de mobilitat de l’aeroport, que va ser presentat ahir, comptarà amb un pressupost anual de 9 milions, dels quals un 60% seran aportats per l’ens aeroportuari estatal Aena. En espera del tren i del metro, quasi tota la mobilitat es farà en bus.[@more@]

Quatre de les quinze línies seran de nova creació i les onze restants ampliaran el seu recorregut actual fins a la T-1. En concret hi haurà dues llançadores entre la T-2 i la T-1. Una d’aquestes funcionarà les 24 hores i els 365 dies de l’any, amb una freqüència de pas de 7 minuts -excepte entre la 1 i les 5 de la matinada, en què tindrà uns intervals superiors-, mentre que la segona enllaçarà l’estació de Renfe amb la T-1, amb serveis que coincidiran amb les arribades dels trens. Quan la T-1 estigui a ple rendiment, "el trànsit de passatgers entre les dues terminals es reduirà a un 1%, però mantindrem les llançadores", va afirmar el director de l’aeroport de Barcelona, Fernando Echagaray.

Entre les novetats, la línia Aerobús en crearà una de directa, la A1, entre el centre de Barcelona i la T-1. També es posarà en marxa la L99, que unirà Castelldefels amb la T-1 passant per Gavà i Viladecans, i que permetrà als viatgers de Renfe procedents del sud "agafar l’autobús a l’estació de Gavà per anar directes fins a la nova terminal", va dir Poveda.

Les línies de bus que allargaran el recorregut entre la T-2 i la T-1 són la 46 entre plaça Espanya i l’aeroport, la PR1 del Prat, la L77 entre Sant Joan Despí i l’aeroport, i el bus nocturn N17, així com les regionals procedents de Cambrils-Salou, el Vendrell, les dues d’Andorra, Figueres-Girona, Reus-Tarragona i Lleida. Ara s’incorporaran 20 nous autobusos a la xarxa i 20 més abans d’acabar l’any.

El pla es completa amb un servei intern d’autobusos entre les dues terminals per als passatgers que estiguin en trànsit, un altre que traslladarà els treballadors des del pàrquing fins a la T-1, i un microbús per a aquells passatgers que deixin el seu vehicle a l’aparcament de llarga estada.

El pàrquing de la T-1 disposarà d’onze mil places, quasi les mateixes que l’actual.

Josep Ferrer

Notícia publicada al diari AVUI, pàgina 37. Dijous, 4 de juny del 2009

www.avui.cat

Quant a catberlin

Berlín en català. Blog fundat el 2004
Aquesta entrada ha esta publicada en Aeroport. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.