La moda catalana de Custo, Desigual i Munich arriba a Berlín de la mà de la fira Bread&Butter

CustoLa
fira de moda urbana Bread&Butter ha obert les seves portes aquest
dimecres per presentar les tendències de la temporada de l’estiu de
2011. La fira, que se celebra del 7 al 9 de juliol, està ubicada a
l’aeroport ‘Tempelhof’, una històrica base aèria de Berlín que va deixar
d’operar vols fa dos anys. Les empreses catalanes Custo, Desigual i
Munich exposen les seves col·leccions entre les 650 marques que
participen en la fira de moda urbana. Aquest any Bread&Butter té com
a lema ‘Premier League’, inspirat en el Mundial de futbol que es juga a
Sud-àfrica. La propera edició del Bread&Butter tindrà lloc a la
capital alemanya a finals de gener i servirà per presentar la moda del
l’hivern de 2012.

Bread&Butter és el millor escenari perquè les empreses
catalanes presentin les seves col·leccions per a la temporada d’estiu
2011. ‘Custo Barcelona’ compta amb noves línies que aposten per estils
diferents. De la coneguda ‘Custo Barcelona’, passant per ‘Custo Line’,
que presenta peces més econòmiques i menys sofisticades, fins a arribar a
‘Custo Kids’, dedicada als infants. La marca catalana presentarà aviat
una línia especial dedicada als texans, i continua apostant per les
seves línies de complements.

Una altra empresa de roba catalana,
Desigual, es presenta a la fira amb el lema ‘gaudir més amb molt menys’
per a presentar les seves col·leccions de dona, home, nen i accessoris
per a l’estiu de l’any vinent. Desigual aprofita la seva estada a Berlín
per reforçar el vincle amb Alemanya, ja que el país germànic representa
més d’un 10% de les vendes que l’empresa catalana calcula per aquest
2010. [@more@]

Les bambes catalanes Munich s’han exposat dins de l’àrea
‘Style Society’ del Bread&Butter. Munich, que ha aconseguit
convertir les sabatilles esportives en un element ‘fashion’, ha
presentat propostes ‘innovadores i fresques’ dins de totes les seves
col·leccions destinades a l’estiu de l’any vinent.

Quatre
anys a Barcelona

Bread&Butter va néixer a la
localitat alemanya de Colònia l’any 2001 i l’any següent es va
traslladar a Berlín, una ciutat on la moda troba la seva inspiració al
carrer. La capital alemanya va empènyer la fira cap a una presència
internacional. L’any 2005 Bread&Butter va aterrar per primera vegada
a la capital catalana.

Barcelona i Berlín es van convertir en
els escenaris de la fira de moda urbana, que se celebrava a les dues
ciutats paral·lelament. Al gener de 2009 l’organització va escollir
Berlín com a ciutat per excel·lència del Bread&Butter, i Barcelona
va perdre una de les seves fires més importants.

La Generalitat
de Catalunya va dir que ‘lamentava molt’ la marxa de la fira quan els
organitzadors va decidir reubicar-la definitivament a Berlín, a
l’històric aeroport de Tempelhof. Els visitants tenen molt present
l’etapa catalana de la fira. ‘Barcelona o Berlín, crec que ve a ser el
mateix. Canvia la ciutat, però l’ambient i tot el què hi ha és el
mateix. És una pena que a Barcelona ja no ho tinguem’, explica Pedro
Barrios, de Desigual.

Una visitant alemanya, assídua de la fira,
té un bon record de les fires Bread&Butter que se celebraven a la
capital catalana: ‘Barcelona tenia l’afegit que era una ciutat molt
maca, m’agradava molt la ubicació de la fira i els diferents edificis.
Ara és el primer cop que he vingut a Tempelhof i també és molt maco.
Simplement és diferent.’

Berlín, capital de la moda
urbana

Bread&Butter és el gran punt de trobada de
la moda urbana. Les marques presenten les seves tendències, però els
visitants converteixen els passadissos de la fira en la millor
passarel·la de moda urbana. ‘És una fira internacional, ve gent de tot
el món i té un ambient molt cosmopolita. Hi ha venedors de tot arreu,
periodistes…és un moment de celebració’, explica Pedro Barrios, que
treballa per l’empresa catalana Desigual.

‘Val la pena veure a
totes les persones, les vestimentes, són brillants, són una gran
inspiració’, comenta una visitant britànica que s’ha desplaçat fins a
Berlín. Una treballadora de ‘Walt Disney Company’ explica que acudeix a
la fira per cercar noves tendències. ‘Ens fixem en la decoració, en els
gràfics, en tot allò que és nou’.

Berlín es converteix per tres
dies en la capital mundial de la moda urbana. La resta de l’any, però,
les estacions de metro, els locals d’oci i els parcs ja serveixen
d’aparadors de la moda que neix i s’inspira en la cultura popular.

ACN

Quant a catberlin

Berlín en català. Blog fundat el 2004
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.